De tijd vliegt! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Sofie Olde Engberink - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Sofie Olde Engberink - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Sofie Olde Engberink

Blijf op de hoogte en volg Sofie

21 September 2014 | Bonaire, Bonaire

Hallo lieve mensen!

Ten eerste bedankt voor de lieve reacties en de felicitaties.
Het was erg gek om hier mijn verjaardag te vieren, maar dit heb ik wel goed gedaan met de mensen die ik hier heb leren kennen! Iedere woensdag is het hamburger night bij de Bistro, dus hier hebben we hamburgers gegeten en vervolgens zijn we naar een karaoke bar gegaan waar we een gratis tequilla shot kregen voor elke hit! Niet verkeerd dacht ik zo?! 2 weken na mijn verjaardag kwam eindelijk mijn pakketje binnen waarin mijn jurkjes en zwarte schoenen zouden zitten die mama lief had opgestuurd vanuit Nederland. Dus ik op mijn scootertje (Mitchel en ik hebben een scooter gekocht!!) richting het postkantoor, want ja? dat past wel toch z'n klein pakketje! Kom ik daar aan, gigantische doos. Dus ik liep al te zeuren op die vrouw waarom ze zo weinig nou in z'n grote doos moesten doen? Naja het kwam erop neer dat er niks meer aan te doen was -.- & ze het niet wouden overpakken, greaaat! Volgende probleem, hoe te hell krijg je het mee op je scooter? Huplakee tussen mijn stuur en het zadel en springen maar, want er zit toch niks breekbaars in, dacht ik. Benen op de doos, rijden als een mongool en eenmaal thuis bij het openmaken zat mijn kamer al snel onder de confetti van een kapot getrapt pakketje! Toen begreep ik dus dat de doos zo groot was, allemaal cadeautjes van mijn lieve familie!! Toen voelde ik mij echt eventjes jarig en kreeg ik nog meer het besef dat mijn familie ge wel dig is! (wat ik natuurlijk al wist :)))!

Ik begin hier al erg te wennen, dinsdag zit ik hier alweer een maand!
Hoé snel kan de tijd gaan! Daarom probeer ik ook van iedere seconde goed te genieten. De werkzaamheden hier zijn goed te doen, ik werk nu 5 (soms 6) dagen in de week. De shifts verschillen in ochtend: 6.30-14.30, overdag: 10.30-18.30 & avond 14.30-22.00! Het is fijn om een beetje afwisseling te hebben in je werkdagen. Ik kan goed over weg met mijn collega's ook al zijn sommigen hier nog al van het 'Poko Poko' of terwijl, ruuuustig aan! Dat moet soms ook wel, want wanneer je hier gaat rennen heb je het zweet letterlijk op je voorhoofd staan! Wij Nederlanders zijn meer van, eerlijkheid duurt het langst. Hier in Bonaire is het meer van, red jezelf en naai een ander. Ik moet er soms wel om lachen en heb donders goed door wanneer iets over mij gaat op een oneerlijke manier, mijn manager is erg relaxed en snapt ons (als stagiaires) heel goed. Dus met deze mentaliteit red ik mij prima en hier begin ik al snel aan te wennen! De gasten die verblijven in ons resort zijn erg vriendelijk tot nu toe, ik heb erg leuke gesprekken gevoerd met mensen en ik vind het super leuk om op deze wijze nieuwe mensen te leren kennen die echt overal vandaan komen!

Maaaar nu het leukste nieuws van alles! Mam en pap komen langs!!
Ik wist het stiekem al een tijdje maar nu weten zij het ook.
Surpriseee! Erg leuk om mijn ouders hiermee te mogen verassen!
14 oktober komen ze aan!!!

Zo heel veel heb ik nog niet gezien van het eiland, zelfs niet onderwater! Ja ik schaam me dood, maar ik heb nog steeds niet gesnorkeld! Maandag en dinsdag ben ik vrij, dus dit keer ga ik echt echt echt snorkelen. Samen met Donna (een andere stagiaire hier op het eiland) zijn we met de scooter langs de zuidkust gereden vanaf Sorobon, dit was erg gaaf om te zien! Ik zal wat foto's plaatsen zodat jullie de ervaring met mij kunnen delen. Ook heb ik zeeschildpadjes uitzien komen! Echt een gave ervaring, en wat zijn ze klein!

De kroegen zijn hier top! Ik had eerst gedacht dat ik het uitgaan erg zou gaan missen, maar je leert hier zo snel nieuwe mensen kennen wat het erg leuk maakt!! Gisteren reden Mies, Jill en ik op de terug weg naar huis komt er serieus een crew van 8 waakhonden op ons afrennen. Ze gooiden zich gewoon letterlijk voor de auto! Heel bizar, ik was al lang blij dat ik in de auto zat want ik heb geen idee hoe dat was gegaan als ik daar op mijn scootertje reed.

Oh en wat betreft mijn schoolwerk, poko poko! Ik denk dat ik daar maar snel mee moet gaan beginnen haha. Ik heb nog wel veel meer te vertellen, maar het is natuurlijk ook leuk om nog wat verhalen met jullie te kunnen delen wanneer ik weer terug ben in Nederland! Met mij gaat het trouwens goed, dus maak je geen zorgen ik vermaak mij hier prima!! Dat kan natuurlijk ook niet anders in een paradijsje als dit.

Heeeeeele dikke knuffel,
Sofie

  • 21 September 2014 - 11:27

    Eddie En Ellen:

    Hallo Sofie, zo te lezen gaat het je allemaal goed af. Dat is alleen maar fijn natuurlijk voor jezelf en je familie. Wat geweldig dat je ouders je op komen zoeken, dat is natuurlijk wel heel bijzonder. Voor jou breekt het de stage mooi. Je hebt weer een leuk verhaal geschreven, heel erg leuk om je zo te volgen. Heel veel succes verder. We houden je blog in de gaten en zien uit naar je volgende verhaal.
    Liefs Eddie en Ellen

  • 21 September 2014 - 13:37

    Johan En Marga:

    Ha lieve schat!!
    Je hebt weer een leuk verslag geschreven hoor.. Natuurlijk weten wij wel hoe het gaat (langleve skype!!) maar toch is dit leuk om te lezen. Mooie foto"s ook.
    Ja meid, we zien er naar uit om bij je te komen. Kan het nog steeds niet echt bevatten, maar het is echt!
    En we maken er een leuke tijd van hoor. Snorkelen gaan we ZEKER DOEN!!! Lijkt ons geweldig.
    Papa"s verjaardag gaan we ook gezellig vieren. Je hebt immers al slingers en ballonnen daar!
    Nog enkele weken en dan zien we jou... geweldig meid! Vanmiddag gaan we weer skypen, tot dan...
    Liefs en knuffels, Pap en Mam

  • 28 September 2014 - 11:11

    Lotte:

    Soof!! Wat goed om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt:) leuk ook dat je al zoveel nieuwe mensen hebt leren kennen, dat is heel belangrijk.
    Wat een topverrassing dat je ouders komen, echt heel leuk!! Het is zo speciaal om ze te kunnen laten zien waar je woont, werkt en wat voor leuke dingen je er allemaal kunt doen! Nog een paar weekjes en dan komen ze al:)
    Leuk om weer een verhaal van je hebben gelezen. Ga nog lekker van de tijd genieten daar en heel veel succes.
    Veel liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Bonaire

Sofie

5 maanden stage lopen in Bonaire, Harbour Village resort.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 635
Totaal aantal bezoekers 4858

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 04 Februari 2015

Stage op Bonaire

Landen bezocht: