Week 1 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Sofie Olde Engberink - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Sofie Olde Engberink - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Sofie Olde Engberink

Blijf op de hoogte en volg Sofie

28 Augustus 2014 | Bonaire, Bonaire

Hola!

Weken heb ik er naar toe geleefd en nu is het toch echt allemaal werkelijkheid geworden, Bonaire! De vlucht er naar toe was erg lang en vermoeiend.
Ten eerste hadden Mitchel en ik vertraging vanwege een technische storing waarvoor er een ander (kleiner) vliegtuig ons ruime apparaatje ging vervangen, wat een succes uhum! 10 uur lang met de benen krom zitten is namelijk geen pretje. Gelukkig maakten het eten, de films, de Fanta en de gezellige mensen dit helemaal goed. Ik heb zelfs al connecties opgedaan met een duikinstructeur, tijd voor een duik! De landing verliep godzijdank goed, ik heb nog nooit van mijn leven zo laag over het water gevlogen dat ik enkele vissen kon zien spartelen! Nóu ik hielt mijn hart vast.

Eenmaal geland wist ik niet wat mij over kwam, een klap met warme lucht kwam mij tegemoet. Het zweet brak me letterlijk van alle kanten uit. Eenmaal door de douane kwamen we aan bij een lopende band van minimaal 8 meter waar onze koffers stuk voor stuk voorbij kwamen, óh en roken in het vliegveld is geen issue, dus sigaret aan en wachten tot je koffer voorbij komt. Wanneer we eenmaal uit het vliegveld kwamen lopen stond er een lief klein vrouwtje met een bord te zwaaien en de chauffeur riep wel 10x als een kip zonder kop, Harbour Village Haaaaarrrrrbour villageee haha geweldig gezicht. We hebben ze begroet en de chauffeur dacht even grappig te zijn met de uitspraak: ' weetje, morgen gaat het hier sneeuwen.' Natuurlijk lachte hij zelf het hardst. Onze koffers werden in het busje gelegd en we werden naar Harbour Village gereden. De mevrouw reed en de chauffeur bleef achter, waarom? daar ben ik nu nog steeds niet helemaal uit. Er werd getoeterd en gezwaaid, ze kende letterlijk iedereen op dat eiland echt grappig.

Aangekomen bij Harbour Village kreeg ik de sleutel van mijn appartement.
Echt een super mooi appartement! Heerlijk ruim, een gigantische kleding kast een redelijk ruime keuken met elektrische kookplaat en een super mooie badkamer! Nadat ik mijn koffers had uitgepakt heb ik het helemaal mijn huisje gemaakt door alle foto's en spulletjes op te hangen die ik heb gekregen van mijn lieve vriendinnen, familie en vrienden! Natuurlijk kon er geen blunder ontbreken bij mij, bij het uitpakken van mijn make-up vliegt er een pot foundation vol op de grond, het vloog tot aan het plafond!! Dus na een hele boen sessie ben ik 's avonds samen met Mitchel, Tim en Michelle (stagiaires die na ons aankwamen) gegeten aan zee op de kosten van Harbour Village. Hier hebben we al een aantal medewerkers leren kennen. Ze zijn allemaal erg spontaan en doen alles op een heel laag tempo. Er zijn momenteel niet erg veel bezoekers aanwezig op het resort, dus ik ben erg benieuwd wat voor een werkzaamheden er straks voor ons liggen. We werden uitgenodigd door een collega om donderdagavond mee te gaan naar de Salsa party, ik laat me verrassen!

Aangezien we een erg lange vlucht achter de rug hadden zijn we na het eten naar onze kamers gegaan. Ik was om 4.00 uur klaar wakker aangezien het dan in Nederland al 10 uur is, de tijd die je eigenlijk gewend bent. Dus ik stap vrolijk de badkamer in om me even te gaan douchen sta ik nog net niet op een schorpioen! HELLLP! Ik heb hem met volle moed kapot getrapt, na een enorme kraak sessie met moeite opgeraapt en weg gegooid. Vervolgens mijn hele kamer gecheckt tot ik weer tot rust kon komen. Jakkks !

Om half 9 zijn we gaan ontbijten, aangezien ze liever niet willen dat het personeel op het terras ontbijt wat voor de gasten bestemd is. Werden we aan een mini bureau achtige tafel gezet waar we nog net met 4 personen aan konden schuiven. Stoelen? nee joh, ze hadden er maar twee. Dus hebben Tim en Michelle heerlijk geluncht op twee afwaskratjes. Het ontbijt was desondanks wel verrukkelijk! Maar god wat heb ik gelachen, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Na het ontbijt kregen we een rondleiding door Harbour Village, hebben we alle medewerkers ontmoet en de regels doorgenomen. Zoals bijvoorbeeld: het is niet toegestaan om een pistool tegen iemands hoofd aan te houden, er mag geen toilet papier doorgespoeld worden, je mag niet stiekem gaan slapen onder je werktijd. Haha ja, die regels kunnen ze alleen maar hier op papier zetten. We moeten ons melden wanneer we van het resort af gaan en wanneer we weer terug komen, dus mam en pap! Ze houden mij goed in de gaten hier.

Na de rondleiding kregen we de middag vrij.
We hebben genoten van het weer, hebben scooters gehuurd, zijn gaan touren, hebben boodschappen gedaan en zijn vervolgens aan het strand beland waar ik onder het genot van een Corona over de hemelblauwe zee kon kijken. Je moet er trouwens niet raar van op kijken dat wanneer je hier een winkel binnenkomt er niemand bij de kassa staat als je wilt afrekenen .. soms moet je even in het magazijn koekeloeren en de eigenaar wakker maken haha!

Morgen zijn we nog een dag vrij, dan gaan we aan ons privé zwembad liggen en even genieten van de zee! Hopelijk is het dan iets minder bewolkt dan dat het vandaag was. Vrijdag begin ik om 11.00 uur in de ochtend als F&B medewerker. Niet verkeerd, buiten bladlopen en achter de beachbar en dat langs het strand!

Ik heb alweer genoeg geluld voor vandaag!
Binnenkort zal ik weer wat van mij laten horen, er zijn namelijk wel honderden schildpadden eitjes hier op het strand die binnen kort gaan uitkomen. Erg leuk om deze ervaring met jullie te gaan delen.

Hele dikke knuffel
Sofie



  • 28 Augustus 2014 - 10:30

    Desiree:

    Sofie. In 1 woord. Ik ben JARLOERS. Geniet er lekker van en wat een leuk verhaaltje

  • 28 Augustus 2014 - 22:01

    Marlynn:

    Oooooh Soof!!
    Wat klinkt het leuk allemaal poepskie.

    Een SCHORPIOEN?!?! Omygod, heldin dat je bent. Blij dat dat beest weg is.
    Hahaha en die taxichauffeur. Haaaaarrrrborrrrrrrr VILLAGEEEEEE!!! Hoor het hem al helemaal zeggen haha.
    Ben super benieuwd hoe je eerste werkdag zal zijn morgen.
    Je hebt er in elk geval lekker weer bij, de geur van de zomer, het geluid van de golven... Lang leve Bonaire:)

    Het is wel stil hoor hier zonder jou, nu al haha.
    Geniet ervan meisje!! Niet te hard werken, doen zij tenslotte ook niet;)
    Keep us updated!!

    Dikke knuffel van je vriendinnetje -xoxo-

  • 29 Augustus 2014 - 10:20

    Ellen Kempers:

    Hallo Sofie,

    Wat een ervaring. Geweldig. Dit pakken ze je niet meer af. Ga lekker genieten van alles. Hopelijk ga je het werk ook leuk vinden en zing je de 6 maanden wel uit.
    We gaan je zeker volgen. Heel veel succes.
    Groeten vanuit Hengelo.




  • 01 September 2014 - 16:44

    Marga Olde Engberink:

    Hey Sofie,
    ik ben zo trots op je dat je dit doet. En ik geloof, jou te kennen, geniet je er héél erg van!!!
    Leuk dat we je op skype hebben kunnen zien en spreken.
    Ik hoop alleen dat het goed komt met die vreselijke muggen, tjee, wat zit je onder!!
    Ga lekker genieten meid en we spreken je weer op skype en app.
    Dikke knuffel en kus, mam enneh... rustig tempo hé!!!!

  • 01 September 2014 - 19:17

    Annet:

    He Sofie leuk iets van je te horen . Nog een hele fijne tijd .hoop ook dar het werk je goed bevalt. Ook vande week een hele fijne verjaardag gr en veel liefs xxx harry en annet

  • 02 September 2014 - 22:30

    José:

    Hoi, ik had je al een berichtje gestuurd, en toen zag ik deze link. heel leuk om op deze manier op de hoogte te blijven, veel succes met je werkzaamheden
    liefs, José

  • 04 September 2014 - 20:30

    Truus Bleumink:

    Gefeliciteerd, met je verjaardag. Bonaireis mooi he. Ik hoorde van je moeder, dat je zoveel last had van muggen. Lijkt me bar vervelend. Hopelijk vindt je er een middeltje tegen. Verder hoop ik dat je een hele leuke tijd hebt op je stage-plek
    Succes, ook namens ome Cor.

  • 04 September 2014 - 22:33

    Ellen En Eddie:

    Hallo Sofie,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Welk apart om het daar te vieren zonder je familie.
    Hoop dat je er toch een leuk feestje van gaat maken. Voor je familie hier is het ook gek om je verjaardag zonder jou te vieren. Wij kennen het gevoel, Bram heeft ook al eens zijn verjaardag in het buitenland gevierd zonder ons. Zoals het er nu uitziet volgend jaar weer. Maakt niet uit als julie het maar naar je zin hebben. Geniet ervan. Liefs Eddie en Ellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Bonaire

Sofie

5 maanden stage lopen in Bonaire, Harbour Village resort.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 4848

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 04 Februari 2015

Stage op Bonaire

Landen bezocht: